Re: ssh naar Linux computer achter "router"

On Sat, Feb 25, 2017 at 05:15:41PM +0100, mj wrote:
> Hoi,

> Dat zou je toch kunnen oplossen met reverse ssh?

Ja, het is "reverse SSH" wat ik zoek.

> Lees bv: https://www.howtoforge.com/reverse-ssh-tunneling

Daar staat (mijn inziens onduidelijk) beschreven dat Alice

   ssh -R 19999:localhost:22 sourceuser@138.47.99.99

moet doen. Wat ontbreekt is dat Alice een SSH server ge-installeerd
moet hebben (die op port 22 luistert). Alice zou een laptop kunnen
hebben waar geen SSH server op staat. Een Debian package kan m.b.v.
een dependency de SSH server installeren.

Mijn eigen zoektocht leidde langs het Debian package `autossh`.
Maar die heeft geen afhankelijkheid van ssh server.
En zal daarom niet het package zijn wat ik zoek.

Misschien is mijn probleem ook wel: Welk package maakt het makkelijk om
aan de Alice kant de juiste zaken klaar te zetten voor reverse SSH?

Leven en laten leven