Re: optimaliseren ssd en hdd

On Wednesday 25 November 2015 11:47:36 Frank Voncken wrote:
> Wat ik wil, en wat mij het
> meest verstandigst lijkt, is ssd voor basissysteem en hdd voor data te
> gebruiken. Debian is reeds op ssd geinstalleerd. Ik dacht aan om via
> fstab link tussen ssd en hdd te kunnen maken.

Het woord 'data' kan je interpreteren op diverse manieren. Je kan zeggen dat
hetgeen in /home staat data is, maar er zijn goed argumenten te bedenken dat
/var en /tmp ook tot die categorie behoren en beter op de HDD geplaatst kunnen
worden en niet op de SSD. Om het eenvoudig te houden ga ik ervan uit dat je
alleen /home op je HDD wilt plaatsen.

Voor de volledigheid wijs ik er op dat je tijdens de installatie zelf je
partitie indeling aan kan maken en daarbij de mount points instellen. Dan
configureert de installer alles gelijk goed voor je en hoef je niet achteraf
fstab aan te passen en data te verplaatsen.