Re: voicemail in voip-website van xs4all niet te beluisteren

Paul van der Vlis schreef op vr 19-12-2014 om 13:41 [+0100]:
Op 19-12-14 om 13:23 schreef Frank Voncken:
> Beste Debian-gebruikers,
>
> Wie van jullie is geabonneerd bij xs4all? Ik zoek naar een oplossing
> voor het volgende probleem: ik hoor niks als ik op het afspelen van een
> voicemail in https://voip-selfcare.xs4all.nl aanklik, op het speaker
> icoontje. En ik krijg een zwart balkje in grijs veld te zien, zie
> bijlage. Het gaat hier om een .wav bestand -
> https://www.xs4all.nl/klantenservice/bellen/voicemail-werking
>
> XS4all raadt in een e-mail aan om mplayer te installeren (voor windows
> een plugin van Quicktime). Dat werkt helaas niet. Ik heb ook audacious
> [...]

Ik heb het ook eens geprobeerd, maar in de beschikbare tijd lukte het
mij niet. Maar misschien heb je hier iets aan:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/quicktime-plugin-play-audio-and-video

Aha, ik lees in de betreffende website dat in plaats van quicktime plugin gnome-mplayer en gecko-mediaplayer nodig zijn. Dat werkt wel, voor een deel tenminste, letterlijk, zie bijlage. Alleen het bovenste deel van de balk is zichtbaar (??)

Ik heb verder een paar alternatieven:

- stel de boel zo in dat er een e-mail wordt verstuurd. Die kun je wel
simpel afluisteren.

Ingesteld in voip-selfcare van xs4all. Nu wachten op het eerstkomende voicemail-bericht!

- luister de voicemail af via een telefoon, dat lukt wel.
Daar houdt mijn vrouw er niet van...

- gebruik de telefoonbeantwoorder van XS4all niet, maar gebruik de
voicemail in de Fritzbox (die je gratis van XS4all krijgt).
Deze kan ook e-mail versturen.

Interessant. Is deze dan beter van voip-selfcare van xs4all? Omdat Fritzbox dichter bij de bron is?

Overweeg deze vraag ook in een nieuwsgroep van XS4all te stellen als je
er niet uit komt. Er lopen daar kundige mensen rond.

Goed plan! Ik zal daar eens rondneuzen. Inmiddels "Pan" newsreader geïnstalleerd, newszilla.xs4all.nl ingevoerd (volgens xs4all is dit nog experimenteel), en ja, ik zie héél véél nieuwsgroepen, waaronder een aantal van xs4all. He, ik zie jouw post in de nieuwsgroep xs4all.voip :-)

Dank je wel, Paul!

Hartelijke groeten,
Frank