Re: Python dependency vraagje

Op 27-12-13 11:18, Winfried Tilanus schreef:
> On 27-12-13 10:55, Paul van der Vlis wrote:
>
> Hoi,

> Ik heb even naar het pip-install script van Electrum gekeken, en
> Electrum vraagt om minimaal python 2.6.0. Ik zie dus geen reden waarom
> de package Python 2.7.5-5 als minimale dependency vraagt. Lijkt me een
> bug in de package.

Aha, bedankt voor je hulp!

Maar om eerlijk te zijn zie ik nergens een afhankelijkheid van python
2.7.5-5, alleen een afhankelijkheid van "python", en dat heeft toevallig
versie 2.7.5-5 in Jessie.

Het probleem ontstaat zo te zien bij het installeren van python-ecdsa,
hij wil dan opeens een nieuwe python2.7 en een nieuwe libc installeren,
het is me onduidelijk waarom. python-six heb ik zonder problemen kunnen
installeren.  http://packages.debian.org/jessie/python-ecdsa
-------
server2:/home/paul/# apt-get -t testing install python-ecdsa
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
De status informatie wordt gelezen... Klaar
De volgende pakketten zijn automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer
nodig:
  aisleriot argyll gdebi gir1.2-gdata-0.0 gir1.2-goa-1.0
  gir1.2-tracker-0.14 gnome-color-manager gnome-documents gnome-games
  gnome-sudoku gnome-tweak-tool guile-2.0-libs libgexiv2-1 libicc2
  libimdi0 libraw5 libsofia-sip-ua-glib3 libsofia-sip-ua0
  python2.6-dev seahorse shotwell shotwell-common simple-scan
  telepathy-rakia unoconv
Use 'apt-get autoremove' to remove them.
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  libc-dev-bin libc6 libc6-dev libc6-i386 libffi6 libpython-all-dev
  libpython-dev libpython-stdlib libpython2.7 libpython2.7-dev
  libpython2.7-minimal libpython2.7-stdlib locales python python-all
  python-all-dev python-dev python-minimal python2.7 python2.7-dev
  python2.7-minimal
Voorgestelde pakketten:
  glibc-doc python-doc python2.7-doc
Aanbevolen pakketten:
  manpages-dev
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  libffi6 libpython-all-dev libpython-dev libpython-stdlib
  libpython2.7-dev libpython2.7-minimal libpython2.7-stdlib
  python-ecdsa
De volgende pakketten zullen opgewaardeerd worden:
  libc-dev-bin libc6 libc6-dev libc6-i386 libpython2.7 locales python
  python-all python-all-dev python-dev python-minimal python2.7
  python2.7-dev python2.7-minimal
14 pakketten opgewaardeerd, 8 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te
verwijderen en 1888 niet opgewaardeerd.
Er moeten 38,2 MB aan archieven opgehaald worden.
Door deze operatie zal er 6457 kB extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan [J/n]? n
----------

> Dat betekent ook dat als je 2.7.3 geïnstalleerd hebt en je probeert
> Electrum via pip te installeren, er geen nieuwe versie van Python
> binnengehaald wordt.

Klopt.

> Ik hou er ook niet van om verschillende packagemanagers te mengen: je
> moet heel voorzichtig zijn om die naast elkaar goed te houden.
>
> In het geval van Electrum en met jouw ervaring met het bouwen van
> packages zou het te overwegen zijn de package zelf te bouwen met een
> betere dependency definitie.

Dat kan natuurlijk. Maar beter lijkt me om allereerst een bug te gaan
indienen. Maar ik snap niet waar, en weet niet welk package ik zou
moeten herbouwen...