vergelijkbaar met Teamviewer?

Beste allen,

Omdat mijn schoonvader soms computervragen heeft, zou het voor mij handig zijn om iets dergelijks als Teamviewer te gebruiken zodat ik mee kan kijken en eventueel controle overneem op afstand (we wonen 300 km van elkaar...). Kan ik Teamviewer installeren (helaas niet in repository maar is volgens een vriend echt ideaal), of is er een vergelijkbaar alternatief in repository te vinden? Ik heb even gekeken in Remmina en Gnome-rdp, maar ik heb er verder geen verstand van.

Frank