Re: Python dependency vraagje

On 27-12-13 10:55, Paul van der Vlis wrote:

Hoi,

> Als er een hogere Python versie nodig is, dan lijkt me dat pip die ook
> moet gaan installeren.

Ik heb even naar het pip-install script van Electrum gekeken, en
Electrum vraagt om minimaal python 2.6.0. Ik zie dus geen reden waarom
de package Python 2.7.5-5 als minimale dependency vraagt. Lijkt me een
bug in de package.

Dat betekent ook dat als je 2.7.3 geïnstalleerd hebt en je probeert
Electrum via pip te installeren, er geen nieuwe versie van Python
binnengehaald wordt.

> Nu houd ik helemaal niet van programma's als pip,
> ze brengen naar mijn mening de stabiliteit van je systeem in gevaar als
> je ze gebruikt als root, en als je ze als gewone user gebruikt dan geeft
> dat meestal een enorm gedonder. Wellicht is het geschikt om wat kleine
> extra functionaliteit toe te voegen, maar naar mijn mening niet voor een
> Python upgrade.

Ik hou er ook niet van om verschillende packagemanagers te mengen: je
moet heel voorzichtig zijn om die naast elkaar goed te houden.

In het geval van Electrum en met jouw ervaring met het bouwen van
packages zou het te overwegen zijn de package zelf te bouwen met een
betere dependency definitie.

groet,

Winfried