Re: vergelijkbaar met Teamviewer?

Op 27-12-13 14:05, familie Voncken schreef:
> Beste allen,
>
> Omdat mijn schoonvader soms computervragen heeft, zou het voor mij
> handig zijn om iets dergelijks als Teamviewer te gebruiken zodat ik mee
> kan kijken en eventueel controle overneem op afstand (we wonen 300 km
> van elkaar...). Kan ik Teamviewer installeren (helaas niet in repository
> maar is volgens een vriend echt ideaal), of is er een vergelijkbaar
> alternatief in repository te vinden? Ik heb even gekeken in Remmina en
> Gnome-rdp, maar ik heb er verder geen verstand van.

Deze vraag was hier kort geleden ook al in de mailinglist Het subject
was "Scherm over te nemen":
http://news.gmane.org/gmane.linux.debian.user.dutch

Zelf gebruik ik "x2go" met "x2godesktopsharing".
http://wiki.x2go.org/doku.php/doc:usage:desktop-sharing

De server is open source maar zit niet in Debian, wel in een specifiek
Debian repository:
http://wiki.x2go.org/doku.php/wiki:repositories:debian

De client zit in Debian:
http://packages.debian.org/search?keywords=x2goclient&searchon=names&suite=all&section=all