Re: dovecot virtual users / exim4

Op 23-11-12 10:12, mourik jan heupink schreef:
> Hoi Paul,

> Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen: Ik heb het niet over
> authenticeren. Het gaat erom dat postfix bij een inkomende email naar
> ldap_group@mydomain.net moet 'vertalen' (expanden, zei ik) naar de
> individuele memberUid's en de daar bijbehorende emailadressen.
>
> Tenzij ik iets niet snap heeft dat volgens mij niks met authenticatie
> etc te maken.

Inderdaad, verkeerd begrepen. Hopelijk nu goed.

Het vertalen van een bepaald e-mail adres naar een bepaalde mailbox doe
ik in /etc/postfix/virtual.

Daarin zet ik dingen als:
---------
example.nl                   #domein
info@example.nl              hansvermeer
hans@example.nl              hansvermeer, hansvermeer@gmail.com

example2.nl                  #domein
@example2.nl                 pietdelaat
---------

Na het wijzigen voer ik uit: postmap /etc/postfix/virtual, daarmee wordt
het bestand /etc/postfix/virtual.db geupdated. Herstart van Postfix is
niet nodig.

In postfix moet dit staan:
virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual

Verder hoef ik niets te doen, hansvermeer wordt automatisch aangevult
tot hansvermeer@mijndomein.nl

Maar wellicht kun je dit ook regelen in een LDAP, daarmee heb ik geen
ervaring. LDAP gebruik ik alleen voor authenticatie.