Re: dovecot virtual users / exim4

Hoi Hans, lijst,

> Het begin is er... :-)
>
> https://github.com/knorrie/lmao

Inmiddels ben ik een heel eind verder. Postfix lijkt ook een stuk beter
aan te sluiten bij mijn brein dan exmin dat deed. Dank voor die tip. :-)

Ik heb veel hulp van je voorbeelden (en ook die van anderen, trouwens),
maar er zijn een paar dingen waar ik toch mn vinger niet goed achter
krijg, en wil nu graag een vraag stellen:

Ik wil onze bestaande ldap structuur gebruiken. We hebben daarin
posixGroups waar ik dan een mail attribuut aan toevoeg. Dat werkt prima,
gecheckt met postmap -q enzo.

Echter: onze memberUids zijn usernames ipv emailadressen. Dit moet
uiteraard ook zo blijven. (de ldap is ook onze linux/samba userdatabase,
dus kan dat niet wijzigen)

De vraag: Is er een manier om postfix te vertellen dat hij aan het
resultaat van die ldap group expansion nog '@example.com' moet
toevoegen, zodat de uid een mailadres wordt?

Of zijn er andere manieren om dit te realiseren?

Bedankt!

Mourik Jan