Re: dovecot virtual users / exim4

Op 22-11-12 19:37, mourik jan heupink schreef:
> Hoi Hans, lijst,

> Inmiddels ben ik een heel eind verder. Postfix lijkt ook een stuk beter
> aan te sluiten bij mijn brein dan exmin dat deed. Dank voor die tip. :-)
>
> Ik heb veel hulp van je voorbeelden (en ook die van anderen, trouwens),
> maar er zijn een paar dingen waar ik toch mn vinger niet goed achter
> krijg, en wil nu graag een vraag stellen:
>
> Ik wil onze bestaande ldap structuur gebruiken. We hebben daarin
> posixGroups waar ik dan een mail attribuut aan toevoeg. Dat werkt prima,
> gecheckt met postmap -q enzo.

> [...]

Weet je wel zeker dat je wilt authenticeren bij Postfix en niet bij je
IMAP server?

In beide gevallen wordt er overigens met usernames gewerkt, al zijn er
wellicht uitzonderingen. Ik snap niet waarom je dan nog @example.com
wilt toevoegen. Een afzender stelt iemand in op zijn client.

Ik gebruik saslauthd voor authenticatie met LDAP, zowel in Postfix als
in de door mij gebruikte IMAP server (Cyrus).