Re: dovecot virtual users / exim4

Hoi Hans,

Dank voor je snelle reactie!

> Leuk, ik doe hetzelfde, met postfix en dovecot.
Speciale reden dat jij voor postfix gaat..? Ik doe nu exim, omdat debian
het standaard gebruikt...

> Waarom maak je niet een 2e maildomein aan, ipv example.com gewoon
> test.example.com, inclusief MX en laat je die op je nieuwe dovecot
> afleveren?
Ah jaa goed idee. :-)

> Alias expansion in exim. Dovecot weet niets daarvan. Als exim heeft
> uitegevolgeld welke aliases er moeten gebeuren, en of een mail bijv. 3x
> afgeleverd moet worden bij dovecot als je een alias naar 3 doeladressen
> zet, dan weet dovecot alleen maar dom dat die 3 afzonderlijke gebruikers
> bestaan, en krijgt 3x de mail aangeboden, 3x voor iemand anders.
Juist.. Dank!

Vanavond weer driftig bijgelezen, en naar aanleiding daarvan: Gebruikt
iemand hier group aliases voor email via posixGroup uit ldap..? Ik heb
nl nu (voor bv samba) al een uitgebreide groepen structuur in ldap.
Wanneer ik die als basis zou kunnen gebruiken voor mailgroepen, scheelt
dat een bende werk. Doet iemand dat hier..?

Groet, en dank zover!

Mourik Jan