Re: USB Wlan stick onderzoekje

Op 16-04-11 20:46, Paul van der Vlis schreef:

> Mochten er mensen zijn die interesse hebben in deze Netgear, ik heb hem
> vrij goedkoop kunnen kopen (15 euro), en wellicht kan ik er via dezelfde
> bron meer krijgen.

Ik kan/kon er meer krijgen. Maar ik heb toch wat problemen met de
kwaliteit van de verbinding met deze Wlan stick, jammergenoeg.

Ik weet niet of dit komt door de hardware of door de software.

De verbinding verbreekt soms zomaar (je krijgt dan een venster waar om
username en paswoord gevraagd wordt, wat al is ingevuld). Het helpt dan
om de USB stick eruit te halen en er opnieuw in te steken.

Ook fullscreen filmpjes zijn schokkerig.

Ik denk dat het software problemen zijn, misschien dat de nieuwe driver
verbetering brengt (deze zit overigens nog niet in het 2.6.38 kernel van
Debian, wel in dat van Ubuntu).

Het kan ook hardware zijn (slechte antenne b.v.), maar dat verwacht je
niet van een stick die normaal 40 euro kost.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/