Re: Verbinding weg bij Sid (opgelost!)

On 2010-01-29 Sjoerd Hiemstra wrote:
> Exact dit stond al in /etc/network/interfaces. ?? Is er niet meer nodig
> dan alleen het invullen van /etc/network/interfaces?
> En weet je zeker dat network-manager niet bij jou draait? Bij mij is
> het standaard geïnstalleerd, die installatie heb ik nooit zelf gedaan.
Ja, ik weet zeker dat ik network-manager niet heb draaien.
Het schijnt tegenwoordig redelijk te werken, maar dat is wel eens anders geweest.
Daarnaast heb je het helemaal niet nodig, een entry in je /etc/network/interfaces is genoeg.
Een programma als network manager wordt pas handig bij wireless en dan vooral als je vaak naar
verschillende netwerken verbind. Op mijn laptop heb ik naast eerder geplaatste configuratie ook nog
een entry staan voor wlan0 en die verwijst dan vervolgens naar de wpa-supplicant.conf voor de
'echte' configuratie.

Als je bij de installatie voor desktop-task kiest, dan wordt network-manager geloof ik inderdaad
standaard geinstalleerd.
Ik installeer echter alleen maar base en vervolgens kde-minimal en heb aangegeven dat recommended
packages niet geinstalleerd moeten worden.

> Ik meen me vaag te herinneren dat je als je een vast IP-adres hebt, je
Vast IP doe je zoals Huub aangaf

> Opmerkelijk dat in de bootmessages van Squeeze een verbinding via eth0
> voorkomt, terwijl het in Sid eth1 genoemd wordt.
Kijk hiervoor eens in /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules

> Merkwaardig ook dat ik er niemand over zie klagen, ook niet op de
> Engelstalige Debian-lijst.
Kan komen doordat het standaard advies was om network-manager weg te doen omdat het meer problemen
veroorzaakte dan dat je er plezier van had.
Of ze hebben/hadden het probleem niet wat jij hebt.
Misschien een idee om dit als bug te rapporteren?

Diederik