Verbinding weg bij Sid

Hallo,

Eergister, na een upgrade van Sid, was de verbinding met het internet
verdwenen. Dus ook geen hoop meer dat het zich na een volgende upgrade
zou herstellen, want ook een upgrade is dus niet mogelijk.

Ik heb Sid maar eens gewist, en er een backup voor in de plaats gezet.
Die deed het goed, maar na een update & upgrade, verdorie, de
verbinding weer weg.

Nu was voorheen, na het booten, de laatste regel voor de inlogprompt
iets van network-manager, met gegevens over de tot stand gebrachte
verbinding. En die regel zie ik nu niet meer verschijnen.
Met sysv-rc-conf is te zien dat network-manager wel draait.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn, en hoe de verbinding met het
internet te herstellen is?