Re: Verbinding weg bij Sid

On 2010-01-29 Sjoerd Hiemstra wrote:
> Hallo,
>
> Eergister, na een upgrade van Sid, was de verbinding met het internet
>
> Nu was voorheen, na het booten, de laatste regel voor de inlogprompt
> iets van network-manager, met gegevens over de tot stand gebrachte
> verbinding. En die regel zie ik nu niet meer verschijnen.
> Met sysv-rc-conf is te zien dat network-manager wel draait.
>
> Enig idee wat er aan de hand kan zijn, en hoe de verbinding met het
> internet te herstellen is?
Het zal me niks verbazen als het komt doordat network-manager 0.7.999-2 van experimental naar
unstable is gegaan. Zie http://packages.debian.org/changelogs/pool/main/n/network-manager/network-
manager_0.7.999-2/changelog

Ik heb ook een bedrade eth0 en ik gebruik geen network-manager, maar heb /etc/network/interfaces als
volgt geconfigureerd:
# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
allow-hotplug eth0
iface eth0 inet dhcp

Werkt als een tierelier, is 'onbreekbaar' en werkt altijd.

Als ik jou was, zou ik network-manager de-installeren, zorgen dat via /etc/network/interfaces je een
internet verbinding hebt, dan de hele zooi upgraden en dan als je nog steeds network-manager wilt
hebben, opnieuw installeren. Misschien dat er iets met de dependencies oid mis is gegaan, maar dat
is slechts een wilde gok.
Wat je zou kunnen doen is de .deb file van je huidige network-manager even veilig stellen zodat als
de nieuwste versie consequent niet werkt je met "dpkg -i <debfile>" je oude network-manager weer kunt
herinstalleren.

Groet,
  Diederik