Re: Verbinding weg bij Sid (opgelost!)

Diederik de Haas schreef:
> Ik heb ook een bedrade eth0 en ik gebruik geen network-manager, maar
> heb /etc/network/interfaces als volgt geconfigureerd:
> # This file describes the network interfaces available on your system
> # and how to activate them. For more information, see interfaces(5).
>
> # The loopback network interface
> auto lo
> iface lo inet loopback
>
> # The primary network interface
> allow-hotplug eth0
> iface eth0 inet dhcp

Exact dit stond al in /etc/network/interfaces. ?? Is er niet meer nodig
dan alleen het invullen van /etc/network/interfaces?
En weet je zeker dat network-manager niet bij jou draait? Bij mij is
het standaard geïnstalleerd, die installatie heb ik nooit zelf gedaan.

Ik meen me vaag te herinneren dat je als je een vast IP-adres hebt, je
in plaats van network-manager een ander programma kunt gebruiken,
waarbij je dat IP-adres ergens invult. Herinner me dus niet meer welk
programma.

Ik heb dus maar je suggestie gevolgd, network-manager te downgraden,
en nog een paar bestanden met 'libnm' in de naam, allemaal met versie
0.7.999-2.
Gelukkig heb ik naast Sid, Squeeze nog achter de hand.
debs gedownload van http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/

Met een 'dpkg -i --force-downgrade' eerst naar 0.7.999-1. Nog geen
verbinding.
Toen terug naar 0.7.2-2. En jawel, ditmaal meer succes, na rebooten
verbinding hersteld!
Deze versie dus met een 'aptitude hold' voorlopig maar vastgezet.

Opmerkelijk dat in de bootmessages van Squeeze een verbinding via eth0
voorkomt, terwijl het in Sid eth1 genoemd wordt.

Merkwaardig ook dat ik er niemand over zie klagen, ook niet op de
Engelstalige Debian-lijst.

Nu, tot zover bedankt.

S.