Re: Package builden na vertaling

Wouter Verhelst schreef:

> Juist.

> Da's niet zo mooi.

> Fout.
>
> Wat er moet gebeuren is dat 'debian/rules clean' niet de mist ingaat als
> de source tree al clean is. Dat doe je best door een minteken vóór de
> 'make distclean' in debian/rules te zetten, like so:
>
> clean:
> 	dh_testroot
> 	dh_clean
> 	-make distclean
>
> (er vanuit gaande dat 'dh_testroot' en 'dh_clean' daar al staan).

Er stond:
---------
clean:
        dh_testdir
        dh_testroot
        rm -f build-stamp

        # Add here commands to clean up after the build process.
        $(MAKE) distclean
        rm -f config.sub config.guess

        dh_clean
----------

Begrijp ik het goed dat ik de "$(MAKE) distclean" moet disablen?

> Dit gaat 'make distclean' wel uitvoeren, maar zorgt er daarbij wel voor
> dat eventuele fouten genegeerd worden.
>
> Rapporteer meteen ook even een FTBFS bug (fails to build from source).
> Dit hoort niet te gebeuren.

Het betreft een package wat nog niet in Debian zit.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/