Re: Package builden na vertaling

Heiko Noordhof schreef:
> Hoi Paul,

> Ik heb even het orginele source package opgezocht en geprobeerd. En die
> deed hetzelfde. Schrale troost misschien, maar er valt omheen te werken
> door de -nc optie mee te geven aan dpkg-buildpackage (nc = No Clean).

Ha, daarmee kom ik inderdaad een stuk verder.  Ik liep nog vast op
verscchillende missende development packages, en nu op mijn eigen .po
file: nl.po:595: regeleindeteken IN een tekenreeks

Hmmm, lastiger dan ik dacht...

Ik heb de indruk alsof de maintainer afhankelijkheden van het
source-package is vergeten.
Source-packages hebben toch ook afhankelijkheden?

> Ja. de echte oplossing zit 'm waarschijnlijk ergens in een missende of
> verkeerde Makefile.*. Daar weet ik zo de oplossing niet zo gauw voor. Ik
> weet het niet zeker, maar ik denk niet dat je een Makefile.am moet
> aanpassen.

Waarschijnlijk is het een fout van de maintainer in Makefile.am, daarom
had ik dat gepost. Misschien moet er ook een po/Makefile.am zijn, en dat
mist.

> Ik denk dat een regel met slechts "nl" toevoegen in
> po/LINGUAS voldoende is.

OK, wist ik ook al niet. Heb ik nu gedaan.

Ah, mooi. Bedankt!

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--