Re: aptitudes nye pdiff er langsomt

On Sat, 9 Sep 2006 17:41:02 +0200, Anders wrote:

> Kan nogen sige mig om der er noget man kan gøre? For et stykke tid siden
> virker det som om, gik aptitude over til at hente nogle pdiff filer når man
> opdaterer pakkelisten.

> Dette er sikkert vildt smart af en eller anden årsag som jeg ikke er klar
> over.

Det er "dumt" at hente hele filen forfra, hvis den ikke er ændret
særligt meget - så er det hurtigere at overføre forskellene.

> Problemer er bare at jo længere tid der går mellem man opdaterer
> pakkelisterne, jo længere tid tager det at hente disse pdiff filer.

På et tidspunkt kan det bedre betale sig at hente hele filen i stedet
for forskellene.

Talte du bytes for at se om det forholdt sig sådan efter den måned,
eller føltes det bare langsommere (måske fordi der kom så mange linier
på skærmen)?

> Hvis der er gået en måned, for eksempel, så tager det flere
> minutter, selv på min 10mbit linie!

Skandale, de minutter får du jo aldrig igen!

> Det virker på mig som en voldsom forværring af tidsforbruget. Er det muligt at
> gå tilbage til den gamle metode?

Du kan jo putte:

 Acquire {
         PDiffs "false";
 }

i din konfiguration af apt, hvis du vil.

  Mvh.

   Adam

--
 "Vi falder samme vej eller ej"                               Adam Sjøgren
                                                         asjo@koldfront.dk