Re: Problemer med cdrecord

Hej,

Jeg fik den samme besked som Anders Breindahl med kommandoen
# cdrecord -scanbus
men med kommandoen
# cdrecord dev=ATA: -scanbus , får jeg
 Cdrecord-Clone 2.01a34 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2004 Jörg
 Schilling NOTE: this version of cdrecord is an inofficial (modified)
 release of cdrecord and thus may have bugs that are not present in the
 original version. Please send bug reports and support requests to
 <cdrtools@packages.debian.org>. The original author should not be bothered
 with problems of this version.

 scsidev: 'ATA:'
 devname: 'ATA'
 scsibus: -1 target: -1 lun: -1
Warning: Using badly designed ATAPI via /dev/hd* interface.
 cdrecord: No such file or directory. Cannot open '/dev/pg*'. Cannot open
 SCSI driver. cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'.
cdrecord: For possible transport specifiers try 'cdrecord dev=help'.
 cdrecord:
 cdrecord: For more information, install the cdrtools-doc
 cdrecord: package and read /usr/share/doc/cdrecord/README.ATAPI.setup .

Altså stadig en fejlmeddelelse. Det bekræftiger min antagelse, at den
sidstnævnte kommando virker med kerne 2.6., men ikke med 2.4. Derfor tænker
jeg på at udskifte min kerne (2.4.26-1-k7) med 2.6.9-1-k7. I følge
Debianguiden kan det gøres blot med kommandoen
# apt-get install kernel-image-2.6.9-1-k7
Men er det virkelig så enkelt? Eller er der noget, man først skal sikre sig
inden man springer ud? (Jeg har sikret mig, at pakken er tilgængelig
via /etc/apt/sources.list)

Med venlig hilsen Ole Hansen