Re: Problemer med cdrecord

Hej igen,

Din antagelse virker sandsynlig. En af mine kammerater har også siddet med
det, og vi rettede det ved at installere en custom 2.6.9'er. I den
forbindelse var det nødvendigt, at installere module-init-tools.
Sandsynligvis ønsker du at at installere dem før du installerer kernen.

Den beklagelige erfaring jeg har gjort mig med kerne-udskiftning, er at at
ting kan gå rigtig galt, hvis man gør noget dumt. Derfor må jeg anbefale en
lille backup af de vigtigste private ting, samt at du har en installationscd
tilgængelig. Bare for at undgå ubehagelige overraskelser.

Ud over det, så virker make-kpkg-metoden ved at lave en debian-pakke, som man
skal installere med dpkg. Det er præcis det samme du vil komme til med
apt-get (hvor nogen andre imidlertid har gjort compile-arbejdet) og det burde
gå rigtig gnidningsfrit. Jeg har imidlertid aldrig installeret en
pre-compilet kerne før, selv.

Med module-init-tools, en lille backup, en installationscd og din nævnte
fremgangsmåde, tror jeg godt at jeg tør sige god for det. Imidlertid påtager
jeg mig ikke ansvaret.

Med venlig hilsen, Anders Breindahl.