Re: Debian 11 estable en poques hores

2021-10- 2, 21:05 (+0200); Josep Lladonosa escriu:
> i he descobert que, a més de les abreviacions de mes, n'indiquen símbols de
> dues lletres:
>
> GN, FB, MÇ, AB, MG, JN, JL, AG, ST, OC, NV, DS
>
> i de llargada fixa! Potser es podrien usar aquestos?

Es podrien usar símbols de 2 lletres.  Personalment, crec que és
millor utilitzar 3 caràcters, perquè el local per defecte "C" utilitza 3
caràcters (tant pels mesos, com pels dies).  Si mantenim la mateixa
llargada que el local "C", és menys probable que després els programes
no funcionin com s'espera que funcionin i s'hagin d'adaptar, cosa que
comporta un cost.

Però estic d'acord que haurien de ser símbols, i no abreviacions.  El
document que enllaces defineix un símbol com "la representació
convencional d’un concepte (una paraula, un sintagma o un valor),
normalment mitjançant un element gràfic" i diu que "no porten mai punt
abreviatiu".  Per exemple

- 1.000.000 d'eur.
- 1.000.000 EUR

el primer cas és una abreviació, i el segon un símbol.  En un llistat de
directori, i altres situacions similars, opino que és més convenient
utilitzar símbols que abreviacions.

Salutacions.