Re: GRUB, GPT, RAID1 + UEFI

__________
El 6/2/19 a les 22:58, Alex Muntada ha escrit:
> Hola Narcis,

> Les BIOS també són modificables per part de programari maliciós
> que s'executi des del sistema operatiu. Crec que cap dels dos se
> salva de tenir els seus riscos.
>
> El fet que l'UEFI sigui més fàcil de modificar que les BIOS també
> és un avantatge perquè dóna més flexibilitat. El problema és que
> per donar seguretat a tot plegat hi van sumar el secure-boot i no
> és fàcil incloure claus personalitzades amb què poder signar els
> continguts (sinó no serviria de res).

> De moment no m'he trobat cap ordinador que no pugui arrencar en
> [...]
El BIOS no és modificat si hom desactiva aquesta facilitat al mateix
BIOS. El BIOS té capacitat per autoritzar i desautoritzar l'escriptura
al seu xip; el problema pot venir quan la configuració predeterminada
autoritza actualitzacions del BIOS i la gent no ho revisa.

Fent instal·lacions a molts ordinadors (incloent portàtils i AIO), veig
que comencen a fer-ho realment complicat per qui no tingui clars els camins.
En alguns casos no hi ha més remei que treure la unitat interna per fer
l'operació, i ara es comencen a vendre portàtils sense tornilleria per
desmuntar-los, de manera que es perd la garantia si els obres.