Re: GRUB, GPT, RAID1 + UEFI

(Perdó pel top-posting. El mòbil...)

Hola Lluís. Jo fa temps que instal·lo sempre amb gpt i uefi, i en general no he tingut cap problema. Només fa anys, amb les primeres plaques uefi vaig haber-me de barallar amb un portàtil i ho vaig haver de solventar amb el "refit".

Només en alguna ocasió semblava que l'arrencada se'm resistia, però vaig descobrir les variables efi i el paquet "efivar", i oli en un llum.

Quant al raid, a casa tinc això mateix que dius tu, i no he tingut problemes. Bé, si que n'he tingut: de tant en tant el RAID se'm desincronitza però ja vaig descobrir que és perquè, en la meva ignorància, vaig emprar discs western digital "green", no pensats per raid perquè es posen en standby al cap d'una estona i com que triguen uns segons en tornar a despertar-se, el raid es pensa que no responen. Estic en procés gradual de substitució pels "red", i ara el problema és molt més esooràdic. Res a veure amb uefi.

Records,
Orestes.

El 5 de febrer de 2019 22.42.42 CET, "Lluís Gras" <lluis.gras@gmail.com> ha escrit:
Bones,

Alguna experiència reeixida, recomanació assenyada o consell imperdible amb la configuració de l'assumpte.

La veritat és que encara no ho he provat però ho faré aviat i amb certa urgència. Juraria que el darrer cop que vaig intentar instal·lar un raid1 sobre discs amb taula gpt, l'instal·lador em va donar problemes i vaig acabar fent-ho amb taula msdos.

Algú ho ha provat amb "Buster"?

--
Enviat des del meu dispositiu Android amb el K-9 Mail. Disculpeu la brevetat.