Re: GRUB, GPT, RAID1 + UEFI

Hola Narcis,

> Jo personalment trobo això molt intrusiu i fins i tot perillós,
> ja que el programari EFI s'enregistra al disc dur, i aleshores
> és més vulnerable a la seva modificació (molt més vulnerable
> que la BIOS).

Les BIOS també són modificables per part de programari maliciós
que s'executi des del sistema operatiu. Crec que cap dels dos se
salva de tenir els seus riscos.

El fet que l'UEFI sigui més fàcil de modificar que les BIOS també
és un avantatge perquè dóna més flexibilitat. El problema és que
per donar seguretat a tot plegat hi van sumar el secure-boot i no
és fàcil incloure claus personalitzades amb què poder signar els
continguts (sinó no serviria de res).

> Sense UEFI/EFI tot funciona perfectament, ja que les plaques
> base dels ordinadors porten BIOS igualment.

De moment no m'he trobat cap ordinador que no pugui arrencar en
mode legacy BIOS, però crec que no durarà sempre.

El que sí m'he trobat és que hi ha característiques que ja no
funcionen des de la BIOS legacy (crec que no podia arrencar des
d'un llapis USB i/o no em funcionava el programa de diagnòstics
del fabricant). Vaig haver de convertir el meu sistema Debian a
UEFI per poder aprofitar les diferents opcions de l'arrencada
sense haver de canviar de mode cada 2 per 3 amb el nou portàtil.
Això sí, sense secure-boot és clar.

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁  Alex Muntada <alexm@debian.org>