Re: (virtual box?) Dilemes de novell 1: Flash o W7?

El 02/04/16 a les 13:36, Alfons ha escrit:
> Hola Rita,
> no soc cap expert, resulta que tinc instal.lat  W7 al VirtualBox
> (donant-li 1.5Gb de memòria base) i per curiositat he seguit les passes
> per instal.lar Scratch. He hagut d'instal.lar Chrome amb Explorer no em
> deixava.
> Crec que si NO necessites les "Extension-pack ni les Guest-Adittions",
> no et fà falta "non-free".
> Instal.la i ja diràs.

VirtualBox està a contrib (no non-free) perquè fa falta un compilador
non-free per crear part dels binaris, però el codi font és lliure, també
el de les Guest Additions.

I, de fet, jo recomano instal·lar-les perquè són de gran ajuda a l'hora
de treballar amb una màquina virtual. Només per la controladora gràfica,
que permet redimensionar arbitràriament la mida de la finestra del
sistema virtual, ja paga la pena. Però també són de gran ajuda la
integració de punter per no haver d'anar capturant i alliberant el
ratolí, i la funcionalitat de carpetes compartides que permet passar
fitxers de dins a fora i viceversa sense haver de configurar cap xarxa
local.

El que sí que és codi no lliure, i ni tan sols distribueix Debian, és la
Extension Pack, tot i que les prestacions que oferta són molt
específiques, per a un ús quotidià no calen i algunes d'elles es poden
aconseguir per altres vies: VRDP instal·lant VNC al client o el propi
RDP en versions professionals de Windows per a escriptori remot;
TrueCrypt, VeraCrypt o CipherShed per a xifratge de disc. Pel que sí que
caldria és per tenir suport de dispositius USB 2.0/3.0 que no siguin
discs externs, que es poden muntar com a carpetes compartides amb les
Guest Additions abans mencionades, com gravadores de CD/DVD externes,
webcams o algun dispositiu tipus lector de DNIe.

Pel que fa als requisits, quan des de sessió gràfica creïs una màquina
virtual, al triar un sistema operatiu preemplena per defecte algunes
configuracions, com espai de disc i memòria, adequats però potser
lleugerament generosos, si de cas vas ajustada de recursos els pots
retallar una mica.