Re: (virtual box?) Dilemes de novell 1: Flash o W7?

Hola Ernest! Gràcies pel suport!

De fet, no vull fer servir Windows sinó Scratch, que porta flash en la seva versió 2.0 (no a la 1.4, que no va amb flash però tampoc està connectada a la comunitat online). I la cosa és...Com m'ho munto per poder programar amb Scrath 2.0 sense contaminar la Debian amb flash?...Que començo a tenir el mono de programar alguna cosa...I, a més, vinc de signar un contracte precari de profe d'Scratch...

Sí que és veritat que sempre em preocupo de coses que em sobrepassen de mida, però entenc l'essència i tinc ganes d'aprendre i intento ser ètica...i potser no sóc pràctica...quin cacau...Ara bé, jo diria que encara no he posat res privatiu al meu Ferrari 8 Jessie :) Li dic així perquè sóc conscient que és una potència que no controlo, un cavall desbocat que sempre em recorda al mite de Faetó, conduint el carro d'Hèlios...i liant-la a tort i a dret ;)

La pregunta clau, potser seria: què pot fer un usuari no-tècnic per fer anar la 2.0 d'Scratch sense instal·lar non-free software a una Debian? Em veig programant des de la biblio o un altre pc ;)

Acabeu de passar un bon vespre!,

---
rita :)

A 01/04/2016 17:26, Ernest Adrogué escrigué:
2016-04- 1, 09:27 (+0200); rita escriu:
Ara bé, estrictament basant-me en la Llibertat 0 del programari, llibertat no hauria de ser fer el que vulguis amb la màquina i el programari?...Això inclou el software privatiu...Debian, trobo, et dóna la llibertat de triar
(i que no et quedis penjat si no hi ha alternatives lliures, no?...)

Debian té diferents seccions, "main" "non-free" i una altra que es diu
"contrib". La "non-free" és la que conté software que no és lliure. Si
prefereixes no utilitzar aquest tipus de software l'apt-get es pot
configurar de manera que no instal·li res de la secció "non-free", per tant
és una decisió de l'usuari.

Pregunta:

Si intento posar una virtual box d'aquestes, entenc que es crea una mena de gàbia dins del propi sistema?...Una gàbia on tancar-hi el software privatiu,
entenc, que així no afecta a la resta del sistema...O no?

El Virtual Box serveix per crear "ordinadors virtuals" i en aquestes
ordinadors virtuals hi pots instal·lar el sistema operatiu que vulguis,
incloent Windows:

https://farm4.static.flickr.com/3281/2568012677_6e6c0f8a1e.jpg

L'inconvenient és que dins de la màquina virtual tot va més lent, i que és difícil accedir als fitxers del disc dur des de la màquina virtual (s'ha de fer a través de xarxa). A part d'això, no és gaire difícil de configurar ja
que es fa tot a través d'una interfície gràfica que et va guiant.

En resum, és útil si has d'utilitzar esporàdicament algun programa que només
té versió Windows.