Re: com fer el punt volat '·' en us international?

2014/1/17 Pedro <pederindi@gmail.com>:

> Si la tecla compose es la que acostuma a haver als pc's entre alt gr i
> control, he posat aquesta comanda que m'has dit, provant variants en
> quant a:
> rwin + . then -
> i variants
> però res
>
> ajuda!

el meu portàtil és petit així que no té tecla de windows dreta,
però he comprovat que funciona amb tecla control dreta:
setxkbmap -option compose:rctrl

com només necessito aquesta tecla he pensat a fer un shortcut
directament amb la tecla (altgr + '.' = '·'), m'han recomanat xev amb
xmodmap,

llavors, aquesta guia va molt bé
http://askubuntu.com/questions/5095/typing-using-key-combinations

hem de modificar el keycode 60
que podem veure aquí

xmodmap -pke | less

(60 correspon al punt)
xmodmap -e "keycode  60 = period greater period colon dead_abovedot
dead_caron periodcentered division"

canviar l'ordre, el periodcentered estava, pero a través de compose
com comentava el company, en aquest cas, el movem 2 posicions a
l'esquerra perquè estigui disponible per altgr

xmodmap -e "keycode  60 = period greater period colon periodcentered
dead_abovedot dead_caron division"

amb aquesta comanda funcionarà, ara l'hem de posar que s'executi cada
cop que s'inicia l'ordinador i això depèn de cada escriptori

SOLVED

Salut,
Pedro