Re: Canvi de grup

El Tuesday 25 September 2007 11:44:18 Orestes Mas va escriure:

> Com t'han dit, no cal canviar cap usuari de grup, sinó fer que ambdós
> usuaris pertanyin al grup "roms" (a més dels propis).
>
> El segon pas és assignar el grup "roms" als fitxers a compartir. Per
> exemple, suposant que el directori a compartir sigui /home/roms, has de
> fer:
>
> sudo chgrp -R roms /home/roms
>
> I també pots activar el bit SGID per tal que, en crear fitxers nous, els
> fitxers creats se'ls assigni el grup "roms" i no pas el grup de l'usuari
> que l'ha creat, m'explico? Si no ho fas així, els usuaris que no hagin
> [...]

Hola:

Em sembla que he fet el que heu dit i no em funciona. Creat el grup roms i
els dos usuaris són del grup roms:
**************************+
pirat:/home/man1/# groups xarx
xarx : xarx audio www-data roms
pirat:/home/man1/# groups man1
man1 : man1 audio roms
***************************
Els dos del grup roms.
Ara com m'heu dit he fet que els directoris que volien compartir fosin del
grup roms; l'usuari xarx va a un directori compartit :

************************
xarx@pirat:/home/man1/Roms/Run$ ls -g funcions.f90
-rw-r----- 1 roms 4041 2007-09-20 10:47 funcions.f90

L'arxiu f90 és del grup roms,   però xarx no el pot llegir:
***********************+
xarx@pirat:/home/man1/Roms/Run$ cat funcions.f90
cat: funcions.f90: S'ha denegat el permí­s
****************************

Sembla que s'hauria de poder llegir no?

La instrucció:
sudo chmod -R s+g /home/roms, suposo que deu ser g+s.

Algun problema que els directoris compartits siguin els dos homes dels
usuaris?

Moltes gràcies a tots dos.

JManel Grifoll

Això funciona amb Linux  (Usuari enregistrat n. 92028)
Debian  testing
Kernel 2.6.18-4-k7