Re: Canvi de grup

On Tuesday 25 September 2007 01:16:12 drapnet@gmail.com wrote:
> Hola :
>
> En un servidor es va donar d'alta dos usuaris:
>
> usu1 i usu2 i per defecte tenien el grup usu1 i usu2
>
> Però ara treballen en un mateix projecte i tots dos volen veure tots els
> arxius  , el arxius (la majoria) tenen permisos 640 (el grup pot llegir),
> al ser de diferent grup no poden llegir i han d'anar amb ftp.
>
> He fet un grup de nom roms,  es pot canviar el grup dels usuaris 1 i 2 i
> que passin a ser del grup roms? Haig de guardar el contingut dels homes,
> esborrar els usuaris i tornar a crear?

Com t'han dit, no cal canviar cap usuari de grup, sinó fer que ambdós usuaris
pertanyin al grup "roms" (a més dels propis).

El segon pas és assignar el grup "roms" als fitxers a compartir. Per exemple,
suposant que el directori a compartir sigui /home/roms, has de fer:

sudo chgrp -R roms /home/roms

I també pots activar el bit SGID per tal que, en crear fitxers nous, els
fitxers creats se'ls assigni el grup "roms" i no pas el grup de l'usuari que
l'ha creat, m'explico? Si no ho fas així, els usuaris que no hagin creat un
fitxer no el podran esborrar.

sudo chmod -R s+g /home/roms

I per acabar jo assignaria permisos 660 a tots els fitxers i 770 a tots els
directoris.

Em sembla que no em deixo res. Potser t'hauries d'assegurar que la
variable "umask" de cada usuari estés posada al valor correcte (007 en aquest
cas, com el James Bond). Però d'aquest últim punt no n'estic massa convençut,
perquè això tembé afectaria als fitxers creats al propi directori... A veure
si algú amb més experiència en el tema pot donar-te un cop de mà.

Orestes.