Re: Canvi de grup

A Dimecres 26 Setembre 2007, drapnet@gmail.com va escriure:

> ************************
> xarx@pirat:/home/man1/Roms/Run$ ls -g funcions.f90
> -rw-r----- 1 roms 4041 2007-09-20 10:47 funcions.f90
>
> L'arxiu f90 és del grup roms,   però xarx no el pot llegir:
> ***********************+
> xarx@pirat:/home/man1/Roms/Run$ cat funcions.f90
> cat: funcions.f90: S'ha denegat el permí­s
> ****************************

Natural, perquè el fitxer funcions.f90 (fortran, eh?) té propietari "roms"
però un grup amb GID=4041 que no existeix al fitxer /etc/groups

No importa quin sigui el propietari, és el grup que ha de ser "roms"

sudo addgroup roms
sudo chgrp roms funcions.f90

> Sembla que s'hauria de poder llegir no?
>
> La instrucció:
> sudo chmod -R s+g /home/roms, suposo que deu ser g+s.

Ops! Lapsus digitae...

> Algun problema que els directoris compartits siguin els dos homes dels
> usuaris?

Home, diria que amb un directori compartit ja n'hi hauria prou, no? Jo
deixaria els /homes per la info de cada usuari. No barregis coses. Crea un
directori a banda per compartir i, si vols, afegeix enllaços simbòlics dins
de cada /home que apuntin al directori compartit.

Orestes.