Re: Sense so a Dapper/Edgy

> En Jordi em va recomanar instal·lar aRts, però és que use
> Gnome, ... i tot i que he instal·lat aRts, no m'apareix per
> escollir-lo al tauler de configuració de so de Gnome. Supose
> que és perquè hauria de llançar el dimoni en iniciar? aRts no
> és de KDE? O això m'ho he tret jo de la butxaca?

No, no, tens raó tu. 'aRts' és de KDE. L'equivalent en Gnome es diu 'esd'.
Pots provar a fer el mateix que deia però amb 'esd'.

> I una altra cosa, quina és la raó per la qual no puc treballar
> directament sobre ALSA? Què li passa amb la meua targeta?
> (Vull dir, m'agrada entendre el perquè de tot plegat).

Que algú em rectifiqui quan comenci a dir animalades...

ALSA dona accés exclusiu als dispositius de so: sols hi pot escriure
(reproduïr so) una aplicació al mateix temps. Suposem que estàs escoltant una
cançó; a mitja cançó Una Amiga es connecta al Jabber i tu tens configurat el
Gaim per a que avisi amb un so celestial de campanes i violins. Però no
sonarà fins que acabi la cançó, el reproductor alliberi el '/dev/snd' i la
Teva Amiga estigui emprenyada d'esperar.

Sol·lució: posem un daemon pel mig que pugui acceptar sons de diferents fonts,
barrejar-los i enviar-los cap al '/dev/snd'. Els de KDE hi posen 'aRts' i els
de Gnome hi posen 'esd'.

--
### Jordi Funollet