d-i ile ilgili bazi gelismeler

Merhaba,

Yapilacaklar listesinde sona yaklasmaya basladik :-)  Biraz once guzel
bir haber daha geldi.  Bir sureden beri console-data'nin gelistiricisi
Alastair McKinstry ile d-i'daki Turkce klavyelerle ilgili gorusmeler
yapiyordum.  Iki sorun vardi: Kurulumda Turkce F klavye'nin de olmasi ve
kurulumun her asamasinda Turkce karakterlerin dogru sekilde
tuslanabilmesi.  Ilk sorun biraz once cozuldu:

  http://lists.debian.org/debian-boot/2004/debian-boot-200404/msg00414.html

Diger sorun ise aslinda kritik birsey degil.  Sadece inat ettik, bastan
sona su isleri Turkce goturecegiz :-)  d-i'i deneyenler varsa
farketmistir, Turkce iletiler tamam, klavyedeki kritik tuslar da (Home,
End, Backspace vb.) tamam, fakat debconf alanlarinda Turkce tuslar
calismiyor; menuden konsol actigimizda benzer bir sorun var.  Problemin
kaynagi birinci asama kurulumun C.UTF-8 seklinde yapay bir yerel altinda
yurumesi.  Tabii bizim ontanimli klavyemiz ISO kipli trq olunca
unicode'da cuvalliyor.  Iste tam bu noktada Nilgun hanim'in hazirladigi
unicode trqu devreye girmeli diye dusunduk.  Zamaninda console-data'ya
bu yamalari gondermis olmamizin faydasi ;-)  Yalniz su var.  Murat'la
yaptigimiz degerlendirmede ontanimli Turkce kurulumun sistemi butunuyle
Turkce UTF-8 yereline gecirmesini dogru bulmadik.  %100 UTF-8 konusunu
henuz erken buldugumu daha once defaatle belirtmistim.  Bu yuzden ilk
asama kurulumda unicode yerel altinda unicode Turkce klavyeler (trqu ve
trfu) kullanilacak, fakat ikinci asama kurulumda sistem ISO kipine
gecirilecek.  Bu degisiklik icin calismalarimiz suruyor, bu hafta icinde
sonuclanacagini tahmin ediyorum.  Umarim Sarge'da beklenmedik hicbir
Turkce problem olmaz.