Re: man sayfaları ve less

* Nilgün Belma Bugüner [2004-03-04 10:54:28+0200]
> latin1 aygıtında değişiklik kabul edilmedi. Nasıl çalıştığına
> aklım ermedi. Eski yamayı kullanıyorsunuz herhalde diyeceğim ama
> yeni man sayfaları da eski yamayla uyumlu değil. Tamamen eski yama
> eski paket kullanıyor olmalısınız ki, bunun kimseye faydası yok.
>
> Önce fedora kurdum, 1.18.1 ile geliyor. Yamadım.
> Maalesef şu anki groff'un UTF-8 karakterlerini tanımıyor.
> Bana verdiğiniz bilgi hatalı; eski yama + eski paketle denemişsiniz.

Hangi bilgi hatali?  Bakin man-db ve groff paketlerinde paket
gelistiricisinin (Colin Watson) uyguladigi cok sayida patch var.  Yani
bu programlar sizin tanidiginiz groff ve man'a gore epey bir degisimden
gecmis.  Ayrintilarini incelemedim, dilerseniz changelog.Debian'larini
gonderebilirim.  Ben sadece -hicbir seye dokunmadan- Sarge'a yakinsama
durumundaki sistemimde deneme yaptim.  Bu man konusu ilk acildiginda da
test yapmistim, ve hatirladigim kadariyla tr_TR yerelinde basarili sonuc
alamamistim.  Arada ne degisti bilmiyorum, fakat bugun itibarıyla
soyluyorum, ISO-8859-9 kodlanmis man sayfalari su alias'la gayet
sorunsuz goruntuleniyor:

	alias man='LC_ALL=tr_TR man -Elatin1'

Yani Debian'da su an onceki iletilerde verdigim surum sartlari
saglandiginda ISO kipi icin man sorunu yok.  UTF-8 ise Debian bir butun
olarak UTF-8'e gecerse onemli hale gelecek.  Tabii bu durum UTF-8
uzerinde yogunlasmamamiza bir gerekce olusturmaz.  (Bu konuda Debian
gelistiricileri Redhat'in "Her yerde  UTF-8" yaklasimini erken bir dogum
olarak degerlendiriyorlar, ki ben de bu kanaatimi daha onceden
belirtmistim.)

[...]
> Groff salt UTF-8/ISO kodlanmış sayfaları olması gerektiği gibi yorumlayamıyor.
> Ayrıca o makrolar yer kazanmak için gerekli, her karakterde 2 bayt kazandırıyor.

Yukarida da soyledigim gibi ISO kipinde bir sorun yok ve Gurkan (Sengun)
man sayfalarini paketlerken o makrolari tekrar Turkce karakterlerle
degistirmek zorunda kalacak.  (Sizin yamaladiginiz groff'un Sarge'a
yetismeyecegini varsayarak soyluyorum.)