Re: Turkce konsol tuseslemleri

Selam Ozgur,

Biraz mesgulum hemen cevap yazamadim kusura bakma...

* Ozgur Murat Homurlu <ozgurmurat@gmx.net> [2004-01-22 17:18:26+0200]

> A tuşu â için ayrıldığına göre ilgisiz bir tuşun kullanılması gerekecek.
> Seçilen tuş .kmap dosyası içinde yorum olarak belgelenebilir.

Tamam, buna bir bakalim.  Shift-" konusuyla ilgili olarak: evet, mevcut
klavyelerde bu tus Eacute uretmeli, yani kim koydu ise onu oraya.
Servet-i Funun'dan kalma bir Fransiz duskunlugu vardi bizde, aklima
gelen tek gerekce bu :-))  Bana kalsaydi o secim kotu de olsa "surpriz
yok" prensibine uyarak yine Eacute olarak birakirdim.  Fakat XKB
tusesleminde de o tus `backslash' uretecek sekilde programlandigindan bu
ilkeyi "X ve sanal konsol gecislerinde surpriz yok" olarak uyguladim
(daha dogrusu Nilgun hanim oyle uygun gormus).

`a umlaut' icin X klavyede "nodeadkeys" secenegini etkinlestirmezsek
<Altgr-yumusak g>-a ile o karakteri uretebiliyoruz, sanal konsolda da
(henuz test etmedim belki de zaten oyle) benzer birsey yapilabilir.
Zamaninda yaptigim testlerde Eacute disinda kafa kurcalayici
birsey gormemistim, elimdeki isleri bitirir bitirmez butun
tuseslemlerini tekrar test edecegim.

> Yanılmışım, şu ankinden farklı değil.

Onemli bir fark var.  Su anki `tralt' Delete ozurlu, bak ben de nasil
gozukuyor:

	plain keycode 111 = Delete
	alt   keycode 111 = Meta_Delete

("Delete" yerine "Remove" olmaliydi)

O eslem cok uzun suredir degismedi, onu da kaldirmamiz lazim (yani
baska sorunlarda olabilir dusuncesiyle).  Tabii ismini `trqalt' yerine
`tralt' olarak birakabiliriz.  console-data dagitiminda SUN klavyeler
arasinda bir `trqalt' var, zaten bizim gonderecegimiz de o eslemin
aynisi.  Isim tutarliligi icin ben `trqalt' olmasini uygun gormustum.
Ote yandan X 4.3'e son eklenen eslemin ismi `tr_alt', yani burada da
`tralt' kazaniyor.  Sence hangi isim daha anlamli?