Turkce konsol tuseslemleri

Merhaba,

Turkce konsol eslemleriyle ilgili toplu hata bildirimi icin hazirliklari
tamamladim.  Bilmeyenler icin bilgi vereyim; Turkce konsol eslemleri
`console-data' paketiyle birlikte geliyor. [1]  Aslinda bu paketin
`upstream' gelistiricisi Yann Dirson ve resmi bagi da su oluyor:

	http://lct.sourceforge.net/data.html

Fakat projenin aktif sekilde yurutuldugunden pek emin degilim.  Debian
paketinden sorumlu olan gelistirici cok daha cabuk cevap veriyor ve
amacimiz bu degisiklikleri Sarge'a yetistirmek.  Debian'a girdigi anda
hemen diger dagitimlara da cabucak bulasir, merak etmeyin :-)

Hazirliklar kapsaminda yaptiklarim sunlar:

* Butun Turkce tuseslemlerini (tabii eger kabul ederlerse) lagvediyorum:

	- trq:          Yenisiyle degisiyor
	- tr_q-latin5:  Iptal
	- tralt:        Iptal
	- trf:          Yenisiyle degisiyor
	- tr_f-latin5:  Iptal

* Bunlarin yerine Turkce-NASIL'in eklerinde bildirilen eslemleri
oneriyorum. [2]  Listelemek gerekirse:

	- trq:    One true Turkish Q Layout
	- trqu:   Unicode varyanti
	- trqalt: Alternatif Q tuseslemi
	- trf:    F klavye
	- trfu:   Unicode varyanti

* Debconf sorgulamalarinda varsayilan Turkce klavye `trq'.  Yapilandirma
ekraninda kullanicinin gorecegi mesaj:

	"Q Layout" <-- trq (default)
	"Q Layout with Unicode" <-- trqu
	"Alternative" <-- trqalt

(Benzer durum F klavye icin de mevcut.)

Bunlarla ilgili yamalari hazirladim.  Hazirliklara son halini vermek ve
konunun son bir defa daha tartisilmasi ve test edilmesi icin bu iletiyi
yaziyorum.  Turkce-NASIL'in eklerindeki tus eslemlerini eger su gune
kadar test etmediyseniz -varsa- hatalari tespit etmek icin bu son firsat
:-)  Bu dosyalari dogrudan su linkten indirerek deneyebilirsiniz:

  	http://www.belgeler.org/indirin/tr.tar.bz2

Ozellikle F klavyeleri test edilse guzel olurdu.  Tuseslemlerini kurmak
icin Turkce-NASIL'daki aciklamalara basvurabilirsiniz.

P.S.  Bu iletiye verilecek cevaplar hata bildiriminde "Iste Turk
halkinin sesi" lafini etmemize dayanak olusturacaktir, onemle
hatirlatirim ;-)

[1] http://packages.debian.org/unstable/utils/console-data
[2] http://www.belgeler.org/howto/turkish-howto.html