Re: Turkce konsol tuseslemleri

On Thu, 15 Jan 2004 21:09:09 +0200
Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> wrote:

> P.S.  Bu iletiye verilecek cevaplar hata bildiriminde "Iste Turk
> halkinin sesi" lafini etmemize dayanak olusturacaktir, onemle
> hatirlatirim ;-)

Çabalarınız için şükranlarımı sunarım öncelikle.
İlk olarak "loadkeys trq.kmap" ile trq düzenini denedim. Nihayet hem
backspace hem delete tuşu alıştığımız gibi çalışıyor. Sadece sol üstteki
tırnak tuşuna shift ile basıldığında klavye üzerinde görülenden farklı
bir karakter çıkıyor ama sanırım bu bilinçli bir seçim.
Düzene Almanca'nın a umlaut'unu (ä) ekleyebilirseniz (böyle bir
imkan varsa) harika olur. Almanca metinlerde çok gerekiyor.

trqalt'a kabaca baktım sorun görmedim. Ancak şu anki trqalt dan farklı
bir yaklaşımı var. Başka bir isim bulmak gerekir mi sizce?