Re: [RFR] översättning av pressutskick

# $Id: 20130321.wml 4760 2013-03-19 09:23:33Z madamezou $
# $Rev: 4760 $

<define-tag pagetitle>Eaton donerar hårdvara till Debians infrastruktur</define-tag>

<define-tag release_date>2013-03-21</define-tag>
#use wml::debian::news

#use wml::debian::translation-check translation="1.1" maintainer="Andreas Rönnquist"

produkter och teknik, och Debianpartner sedan länge, har donerat
flera högkapacitets UPSer (Uninterruptible Power Supplies) och
intelligenta PDUer (Power Distribution Units) för Debians centrala
infrastruktur i Darmstadt, Tyskland och Wien, Ã?sterrike.

<q>På Eaton stödjer vi inte bara principen för mjukvara som är fritt
tillgänglig och har öppen källkod, vi finner också att våra kunder mer
och mer vill jobba med öppenkällkodspaket speciellt med Linux och
relaterade system</q> säger Arnaud Quette, Eaton Opensource Solutions
och Debianutvecklare.

<q>De flesta maskiner som agerar porteringsvärd eller automatisk
byggmiljö är inte utrustade med fjärrhanteringsåtkomst eller
fjärrströmkontroll. Eatons donation ger oss denna möjlighet, och ökar
avsevärt vår möjlighet att hantera vår infrastruktur effektivt och
ändamålsenligt, utan att behöva störa personalen hos våra hostingpartners.
Vi är mycket tacksamma för denna generösa donation.</q> sa Martin
Zobel-Helas, medlem av gruppen Debian Systemadministratörer.

Debianprojektet är en sammanslutning av utvecklare av Fri mjukvara som
donerar sin tid och kraft till att skapa ett helt fritt operativsystem
som kallas Debian.

<h2>Kontaktinformation</h2>

&lt;press@debian.org&gt;.</p>