Re: politeţe

On Thu, May 10, 2007 at 02:25:35PM +0300, ion iovu wrote:

> Limba engleză nu are durerea asta.
> Din ce ştiu germana şi limbile din ginta latină au două formule de
> adresare:
> politicoasă şi familială.
> Întrebarea e ce folosesc dacă traduc în română?
> Ocupându-mă de traducerea pentru audacious am vrut să văd cum a rezolvat
> echipa germană această problemă. Şi ce am găsit e foarte potrivit:

Mă întreb cum cum au rezolvat japonezii această problemă, că au cel
puțin trei nivele de politețe :) Dar din cate cunosc eu cultura japoneză
probabil este (pentru ei) destul de evident cum ar trebui să se adreseze
un computer unei persoane.

Hhhm, acum dacă stau să mă gândesc și în română sunt 3 forme: cea
familială (singular), singularul politicos (dumneata) și pluralul
(dumneavoastră), care treptat a înlocuit singularul politicos aproape de
tot.