Re: problemă funcţionare aspell?

stan ioan-eugen wrote:
>                                  Salut,

> 	Am întâlnit următoarea problemă în timp ce traduceam OpenSSH. Folosesc
> Gtranslator (contează mai puţin)

Atenţie, gtranslator nu suportă forme de plural şi are multe probleme.
Recomand kbabel, mai ales că am înţeles aseară că foloseşti KDE. (Rezolvă şi
probelma cu adresa listei).

> [...]
> m-a pus pe gânduri este că dacă dau să înlocuiesc cuvintele respective
> (clic dreapta -> romanian -> variantă) găsesc ceva de genul : îndepărta
> ţi, îndepărta ţi, îndepărta-ţi, în-depărtaţi şi altele, ceea ce înseamnă
> (CRED EU, poate mă înşel, nu ştiu exact cum functionează aspell) că
> programul are rădăcina îndepărta şi formează de la ea alte cuvinte prin
> adăugarea de sufixe şi prefixe (ţi) dar nu functionează cum trebuie în
> cazul de faţă.
> 	E problemă cu programul aspell, dicţionarul aspell ssau nu este nici o

aspell-ro 0.50-2-3~2 nu are prefixe/sufixe.

Iar cuvintele cu pricina nu sunt cunoscute:

eddy@merci ~ $ apt-cache policy aspell aspell-ro
aspell:
  Instalat: 0.60.4-4
  Candidează: 0.60.4-4
  Tabela de versiuni:
 *** 0.60.4-4 0
         900 http://ftp.ro.debian.org sid/main Packages
         900 http://snapshot.debian.net unstable/main Packages
         100 /var/lib/dpkg/status
aspell-ro:
  Instalat: 0.50-2-3~2
  Candidează: 0.50-2-3~2
  Tabela de versiuni:
 *** 0.50-2-3~2 0
         900 http://ftp.ro.debian.org sid/main Packages
         900 http://snapshot.debian.net unstable/main Packages
         100 /var/lib/dpkg/status
eddy@merci ~ $ cat /tmp/test.txt ; cat /tmp/test.txt | aspell list
Vertţi să folosiţi cuvântul îndepărtaţi sau cuvântul avertizare? Eugen zice că
nu sunt recunoscute de aspell-ro.
Vertţi
cuvântul
îndepărtaţi