[DICO] Re: [RFR] po-debconf://shorewall (34 strings)

Hieronder mijn opmerkingen, de DICO betreft het volgende:

> "* Het is niet langer mogelijk om 'rate'-limieten in te stellen via de kolom\n"
> "  ACTION of via /etc/shorewall/rules. Dit gaat nu via de kolom 'RATE LIMIT'."

Is er iets te bedenken voor 'rate'-limieten?

On Mon, 2007-03-05 at 19:07 +0100, cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:
> msgstr "Dit is een belangrijke uitgave van Shorewall die een aantal
> aanpassingen aan de configuratiebestanden introduceert. De belangrijke
> verandereingen worden hieronder weergegeven."

s/belangrijke/belangrijkste/  (per origineel)
s/verandereingen/veranderingen/

> msgstr "U _moet_ uw firewallconfiguratie nakijken opdat Shorewall juist zou werken."

s/zou/zal/

> "* De variabele MERGE_HOSTS in het bestand shorewall.conf\n"
> "   wordt niet langer ondersteund. Het gedrag van Shorewall 1.4\n"
> "   is identiek als dat van versie 1.3 met M'ERGE_HOSTS=Yes'."

s/identiek als/identiek aan/
' in M'ERGE staat verkeerd

> "* Interfacenamen aangeven in de vorm <apparaat>:<integer>\n"
> "   het configuratiebestand /etc/shorewall/interfaces geeft nu \n"
> "   een foutmelding."

s/het/in het/

> "* Shorewall 1.4. gedraagt zich alsof 'OLD_PING_HANDLING=No' is aangegeven\n"
> "   en aanvaard uitgaande ICMP-pakketten ook niet meer onconditioneel. Als u\n"
> "   wilt pingen vanaf de firewall dient u dus een overeenkomstige regel of beleid\n"
> "   in te stellen."

s/aanvaard/aanvaardt/
"ook" - volgens mij staat dat niet in de oorspronkelijke tekst, er wordt
bedoeld dat deze instelling betekent dat uitgaande pakketen niet meer
onconditioneel aanvaard worden.

> "* De variabele SHARED_DIR  is verwijderd van shorewall.conf. Deze\n"
> "   variabele werd gebruikd door (Debian) pakketbeheerders en was niet\n"
> "   gedocumenteerd voor algemeen gebruik."

s/verwijderd van/verwijderd uit/
s/gebruikd/gebruikt/

> msgstr "Dit is een belangrijke uitgave van Shorewall die een aantal
> aanpassingen aan de configuratiebestanden introduceert. Om ongelukken
> en netwerk-blackouts te voorkomen dient u uw configuratie zorgvuldig
> na te kijken voor u uw firewall herstart. De veranderingen zijn
> hieronder opgesomt (en zijn na te kijken
> in /usr/share/doc/shorewall/upgrade_14-20.txt.gz)."

s/opgesomt/opgesomd/

> "* De optie NAT_BEFORE_RULES is verwijderd uit shorewall.conf. Het gedrag\n"
> "  van Shorewall is alsof 'NAT_BEFORE_RULES=No' opgegeven is. Dit betekend\n"
> "  dat DNAT-regels nu altijd voorrang krijgen over punt-naar-punt NAT-specificaties."

s/betekend/betekent/

> "* De standaardwaarde voor de kolom 'ALL INTERFACES' in /etc/shorewall/nat is\n"
> "  veranderd. In Shorewall 1.* werd een leege kolom geïnterpreteerd alsof 'Yes'\n"
> "  was opgegeven, dit is veranderd en wordt nu geïnterpreteerd alsof 'No' was\n"
> "  opgegeven."

s/leege/lege/

> "* Afhankelijk van de methode die gebruikte om op te waarderen, en als u een eigen\n"
> "  versie van /etc/shorewall/rfc1918 had, kan het zijn dat u dit bestand moet herstellen\n"
> "  na de opwaardering. Zoek naar /etc/shorewalrfc1918*, eens u het juiste bestand\n"
> "  gevonden heeft, kunt u het hernoemen naar /etc/shorewall/rfc1918. De inhoud van\n"
> "  dat bestand heeft dan voorrang op de inhoud van /usr/share/shorewall/rfc1918."

s/die gebruikte/die u gebruikte/
Het "/etc/shorewalrfc1918" pad is niet correct.

s/opgesomt/opgesomd/

groeten,
Thijs