Re: [RFR] po-debconf://lirc (65 strings)]

On Monday 10 April 2006 15:45, cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:

> s/overlopen/doorlopen/

Kom mensen. We moeten wel de betekenis van een string vertalen, niet de
woorden. Een "quick walkthrough" kan volgens mij het beste worden
vertaald met "globaal te volgen procedure".

Van zowel "snel overlopen" asl "snel doorlopen" zou toch vanuit de context
van de vertaling en de volgende strings duidelijk moeten zijn dat het
compleet nergens op slaat?
Zo wie zo zou het bij een letterlijke vertaling "snelle doorloping" moeten
zijn.

Ik heb in het algemeen bij het lezen van de vertalingen van Kurt de indruk
dat er iets te veel letterlijk vertaald wordt.