Re: [LCFC] po-debconf://oops

On Sat, Jan 22, 2005 at 06:36:14PM +0100, Luk Claes wrote:

> Meestal is het best dat u deze suggestie aanvaardt?
>
> Ik vind 2 keer het na elkaar allesbehalve duidelijk. Bovendien heb ik
> nooit best als zelfstandig naamwoord gebruikt.
Hmm. Best is hier natuurlijk nog steeds een bijvoeglijk naamwoord; wat ik
bedoelde is dat het in Nederland nooit als naamwoordelijk deel van het gezegde
gebruikt wordt. 'Het is best om' komt in Nederlands taalgebruik bij mijn weten
niet voor; wij zegen 'het is het beste om', dus hier 'Meestal is het het
beste'.

Sytse Wielinga