Re: RFR D-I: Vertaling van "using-d-i.xml"

On Monday 15 March 2004 11:05, Wouter Verhelst wrote:

> [...]
>
> "Dit betekent dat, als voor de prioriteit LOW (de standaardwaarde)
> gekozen is, het installatiesysteem zelf kan bepalen welke acties nodig
> zijn, en het niet noodzakelijk is dat de gebruiker op de hoogte is van
> mogelijke alternatieve keuzen, dat het installatiesysteem dan zelf de
> keuze zal maken en bijgevolg de vraag niet zal tonen".
>
> Los daarvan wordt in de originele zin met geen woord gerept over
> prioriteiten (maar dat weet je zelf ook). Het probleem is daarbij dat
> LOW helemaal niet de defaultwaarde is; die is 'HIGH', staat verderop in

Ik heb LOW in ieder geval gewijzigd in HIGH.

> Waarom?

> [...]
>
> Waarom?

Omdat als een gebruiker in een tekstveld zit, de pijltoetsen volgens mij
binnen het veld bewegen en niet naar b.v. een button gaat. Tab werkt altijd.

> verschuiven? Een scrollbar heet alleszinds een "schuifbalk" in het
> Nederlands.

OK.

> onderdelen?

OK. Overal aangepast.

> [...]
>
> [...]
>
> Ook localization, en standaardwaarden voor de kbchooser, dacht ik.

> Ja, da's de juiste interpretatie. Er is ook code voor externe USB(2)
> storage devices.

> Een CD-ROM is geen mirror per sé, maar debian-installer behandelt die
> wel alsdusdanig. En da's correct; zowel mirrors als CD-ROMs bevatten
> packages. Je kunt hoogstens zeggen dat de naam wat onduidelijk is :-)

> Ik dacht dat we daar "spiegelserver" oid voor genomen hebben in het
> verleden (hoewel ik dat persoonlijk toch, uh, "nogal" vreemd vind.

:-( Dan laat ik liever mirror staat; zal nog wel even zoeken...

> cdrom-detect zoekt naar hardware, en laadt drivers. iso-scan zoekt naar
> ISO images, hetzij op CD-ROMs, hetzij op harde schijven, en mount deze
> zodat ze beschikbaar worden voor de installer.

> beide :)

> eerste opstart

Ik heb hiervan maar gemaakt:
Dit gebeurt normaal gesproken nadat de computer voor de eerste keer opnieuw is
opgestart.