Re: [DICO] wortel-/hoofd- (Was Re: [RFR] debian-installer://tools/partconf/debian/po/nl.po (common udeb))

Op zo 21-12-2003, om 16:35 schreef cobaco:

> dan stel ik voor dat we met z'n allen basismap gebruiken (aangezien dat de
> enige term lijkt waar niemand problemen mee heeft)

Uh, howeffe; je gaat iets te vlug. Heb je gelezen wat ik verder nog
schreef?

Ik heb er, op zichzelf, geen probleem mee; maar (zoals ik net op -devel
las) "er is een wereld buiten Debian, en die gebruikt andere termen".
"Hoofdmap" is op dit ogenblik een term die overal waar ik gekeken heb
(Windows, MacOS, KDE) gebruikt wordt. Het enige verschil tussen
"wortelmap" enerzijds en "basismap"/"startmap" anderzijds is dat ik de
laatste twee niet zo knullig vind klinken als "wortelmap" -- da's de
reden van de bovenstaande zin.

Dat de term "hoofdmap" wat ongelukkig is wil ik gerust toegeven; maar
het is een term die reeds in gebruik is, en dat is voor geen van de
andere termen het geval.

Je noemt een "auto" toch ook niet "semi-auto" omdat dat correcter is?

Ter verduidelijking: "auto" komt van "automobiel" -- "zelf" + "bewegen".
Een auto beweegt niet uit zichzelf; er moet iemand achter het stuur
zitten --> semi-automatisch. Volgens jou argumentatie zouden we dus
vanaf vandaag "auto" moeten gaan vertalen als "semi-auto", want da's
correcter. Dat klopt toch ook niet?

--
Wouter Verhelst
Debian GNU/Linux -- http://www.debian.org