Re: [DICO] root filesystem (was: [RFR] po-debconf://debian-installer-utils)

On Sat, 1 Nov 2003 15:00:12 +0100
Kim Bruning <kim@bruning.xs4all.nl> wrote:

> Het wordt gefluisterd dat zweije@xs4all.nl (Vincent Zweije)

> Ik zit net naast cobaco en we hadden net alweer een
> hoofdbestandsysteempartitie in grub installer (debian installer).
> "Tja", zegt hij zo, "dat is nu eenmaal de consensus". Okee. Klinkt
> goed. We lopen nu dan maar 6 letters achter op
> hottentottententententoonstelling.

<knip>

> Ik zou niet willen flamen, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat
> misschien iemand een paar
> hoofdbestandsysteempartitieoppervlaktecontroletreffers in het hoofd
> had bij dit plan?

Ik weet niet helemaal waar je heen  wilt, maar ik
kan wel zeggen dat de mensen op deze lijst niet bedacht hebben dat je in
het Nederlands zoveel aan elkaar schrijft. Overigens is het helemaal
niet nodig om van die lange woorden te gebruiken. Je kan een
woord vaak opbreken door een zin van te maken, bijv "oppervlaktecontrole
van het hoofdbestandsysteem"; Klinkt vaak veel beter.

> Hmm, een wat ander serieuzer argument is dat zo het verband tussen
> wortels, takken en bladeren dat men in een boomstructuur met die
> vertaling wordt vernietigd. IMVVHO is het belangrijk om zo weinig
> mogelijk (semantische) informatie verloren te laten gaan bij het maken
> van een vertaling.

Ben ik het wel mee eens, maar hoofdbestandsysteem wordt nu eenmaal al
gebruikt ... Ik vind wortelbestandsysteem ook wel goed klinken, daar
niet van.

grtjs Tim