Re: Gelieve ... (was: Re: RFR: po-debconf://lilo)

On Friday 26 September 2003 10:36, Wouter Verhelst wrote:
> On Fri, Sep 26, 2003 at 01:32:11AM +0200, cobaco wrote:
> Tenzij iemand mij een authoratieve referentie kan geven wat het
> grammaticaal verschil is tussen 'u kan' en 'u kunt', en waarom de
> laatste wel correct zou zijn en de eerste niet, stel ik voor dat we
> beide toestaan.

Ummm... ik kunt het niet, maar als ik zou kunnen: veto!
Ik kan 'u kan' niet door mijn strot krijgent... ik heb al problemen met 'hebt
u' (ooit 'heeft u' geweest)... Maar zoals gezegt, kan ik dat niet, en zal
ik dit ook niet meer doen, nadat ik dit gelezen heb:

http://www.onzetaal.nl/advies/uhebt.html

(OnzeTaal.nl is *de* autoriteit, en heeft nog veel meer adviezen... trouwens,
het gebruikt van ** is geen onderdeel van de Nederlandse taal ;).

Trouwens, beide toestaan zie ik liever niet... is moeilijk vol te houden, maar
lijkt me beetje vreemd als mijn computer mij telkens anders aanspreekt...
danwel beleefder (u kunt), dan wel informeler... (u kan)..

Egon

--
PhD Molecular Representation in Chemometrics
Laboratory of Analytical Chemistry