Re: tot preparat

On 23/11/2001, Ivan Vilata i Balaguer wrote:
> Ahunda!  Així doncs, amb això i la libc + locale ca tenim un sistema
> ja usable en català, no?  Un dubte que tinc és pq a voltes la Xlib es
> queixa de que el locale no és suportat per la Xlib (potato).  No entenc,
> el locale hi és, el .po de la libc tb hi és, i la Xlib no té .po enlloc.
> Què faltaria traduir per que es puga usar el locale ca sense perill en X
> (p.ex. blackbox peta directament).

Fa temps que us ho volia dir... A mi em sortia un missatge que
deia "Locale not supported by the X server" (o alguna cosa així),
o sigui que li vaig preguntar a un tal Marc Huguet Puig, l'autor
del Catalan-HOWTO. Això és el que em va respondre:

-------------------
El problema és el següent: les X, utilitzen un sistema de locals una
mica diferent al que dóna la llibreria de C, que és el que tu tens
instal·lat. Els locals de les X ja es distribueixen amb el mateix
paquet, i els pots trobar al següent directori:

/usr/X11R6/lib/X11/locale

En aquest directori, perquè tot rutlli correctament, almenys hi han
d'haver els directoris C, iso8859-1 i probablement el directori iso8859-15.

Si tens aquests directoris l'únic que et resta configurar són els
fitxers de traducció del nom de les variables d'entorn
LANG, ..., al directori corresponent. Afegeix les línies següents als
fitxers:

compose.dir
iso8859-1/Compose       ca_ES.ISO8859-1
iso8859-15/Compose      ca_ES.ISO8859-15
en_US.UTF-8/Compose
ca_ES.UTF-8
iso8859-1/Compose:      ca_ES.ISO8859-1
iso8859-15/Compose:     ca_ES.ISO8859-15
en_US.UTF-8/Compose:    ca_ES.UTF-8

locales.alias
ca                                              ca_ES.ISO8859-1
ca_ES                                           ca_ES.ISO8859-1
ca_ES.ISO-8859-1                                        ca_ES.ISO8859-1
ca_ES.ISO-8859-15                                       ca_ES.ISO8859-15
ca_ES@euro                                      ca_ES.ISO8859-15
[...]
ca_ES@euro:                             ISO-8859-15

locale.dir
iso8859-1/XLC_LOCALE    ca_ES.ISO8859-1
iso8859-15/XLC_LOCALE   ca_ES.ISO8859-15
en_US.UTF-8/XLC_LOCALE  ca_ES.UTF-8
iso8859-1/XLC_LOCALE:   ca_ES.ISO8859-1
iso8859-15/XLC_LOCALE:  ca_ES.ISO8859-15
en_US.UTF-8/XLC_LOCALE: ca_ES.UTF-8

I ja tens configurats els locals per al servidor de les X.

Després d'això funciona com una seda :-)

No sé si era això el que estaveu dient, però espero que serveixi
d'alguna cosa.

Robert