Re: [TR] AJUDA - dbootstrap.sgml

El Sun, Sep 09, 2001 at 09:14:48PM +0200, Antoni Bella deia:

>   Aquest  pedaç m'ha superat tècnicament i necessitaria la vostra confirmació
> de com ho he acabat traduint, feu-ho servir de guia si ho trobeu útil, jo
> m'he quedat una mica confos tot i que segurament serà perque ja fa dues hores
> que i soc posat, o deixo fins demà arreveure:

Envio una traducció alternativa i a veure si entre tots
de les dues en fem una:

> [...]
> assumeix que l'adreça IP de la xarxa de treball és la resultant de
> l'operació lògica en mode binari aplicada a l'adreça IP i a la màscara de
> xarxa.  Això calcularà que l'adreça d'emissió (broadcast) és l'operació
> lògica en mode binari entre l'adreça IP del vostre sistema i la negació
> binària de la xarxa de treball. Això també calcularà que el vostre sistema
> gateway és també el vostre servidor de DNS.  Si no podeu trobar qualsevol
> d'aquestes respostes, useu les calculades pel sistema -- podreu canviar-les
> un cop hagueu instal·lat el sistema, si fos necessari, editant

Ve't aquí alguns detalls tècnics que podríeu trobar útils, o no:
el programa presuposa que l'adreça IP de xarxa és la conjunció (AND)
bit a bit de l'adreça IP del sistema i la màscara de xarxa. Prendrà
com a adreça de difusió (broadcast) la disjunció (OR) bit a bit
 de la negació (NOT) bit a bit de la màscara de xarxa. Assumirà
que el vostre servidor de noms DNS també us fa de passarel·la. Si no
podeu esbrinar cap d'aquestes dades, feu servir les suggerides
 -- si cal les podreu canviar en acabat de la instal·lació
del sistema, editant <file>/etc/network/interfaces</file>

-el (NOT) me l'he inventat, però és que no m'agrada l'original,
que a veades el posa i a vegades no. No estic segur de perquè poso
AND OR NOT per comptes de I O NO, però ho associo més a operacions
lògiques bit a bit en anglès perquè els llenguatges de programació
tenen aquests operadors en anglès (quan no usen símbols).

- no estic segur si l'ús del gerundi "editant" a l'última línia
és correcta. Tinc paranoia amb els gerundis.

- segur que hi ha faltes. Ho sento

- espero que no sigui una traducció massa lliure.

No tinc temps de mirar els reculls de Softcatala, que segur
que anirien bé.
Això sí que ho he trobat a www.termcat.es

broadcast = difusió = envies un paquet a la xarxa amb una adreça que
fa que cada màquina a la xarxa sàpiga que va per a ell, pel comptes
del normal que és enviar-ho a una adreça que només pertany a una
màquina.

gateway = Passarel.la = Maquina (per exemple del teu proveïdor d'accés
a internet) que recull trànsit d'una xarxa
(com ara el PC de casa) i el passa a una altra xarxa (per exemple internet).

Les que no he trobat però em sonen no sé d'on són

netmask = màscara de xarxa (és un patró bits que indica com s'assignen les
addreces IP a les màquines. Totes les que casen amb el patró se suposa
que estan a la mateixa xarxa, i les que no fora. )

network address = addreça que identifica una xarxa per comptes d'una única
màquina.

--
Xavi Drudis Ferran
xdrudis@tinet.org