Re: [debian.nl] key revocation

On Mon, Nov 24, 2003 at 07:37:44PM +0100, Christian Luijten wrote:

> Dat is het probleem van dit systeem, hoe meer mensen het gaan gebruiken,
> hoe meer onhandige mensen het gaan gebruiken en er niet mee om kunnen
> gaan. Het systeem raakt zo denk ik nogal snel vervuild. Heeft iemand
> enig idee hoe dit op te lossen zou zijn? Zouden verlopende keys de
> oplossing zijn?

Ach, je bent niet de enige. Het probleem is niet echt op te lossen,
want je wilt niet dat mensen keys van anderen kunnen verwijderen.

> Ik dacht een rev. cert. te hebben uitgeprint, maar dat bleek niet zo te
> zijn of ik ben hem kwijt. Mocht ik die toch terugvinden dan zal ik die
> uiteraard gebruiken.

Dat dacht ik ook, maar ik kon hem nergens vinden. En als je hem
revoked wordt ie trouwens nog niet verwijderd, alleen als revoked
aangemerkt.

> Het veiligste is inderdaad om de trust in te trekken. Het enige probleem
> is dat er eventueel een tweede Christian Luijten zou kunnen rondlopen
> met hetzelfde e-mail-adres (zwaar hypothetisch natuurlijk :)). Ik heb
> als ander persoon, ik heb immers een andere key, niets te zeggen over de
> key van een derde persoon. Ook al draagt deze dezelfde naam.

Dat is niet mogelijk. Je kan alleen signatures toevoegen. Als je een
key met nieuwe signature upload worden die dan gemerged met de al
aanwezige signatures.

Jeroen Dekkers